برنامه‌ریزی فعالیت‌های فرهنگی در

برنامه‌ریزی فعالیت‌های فرهنگی در

اگر هدف از تأسیس یک مجموعه‌ی فرهنگی اعتلای ارزش‌های دینی خود، جوانان و نوجوانان باشد ناگزیریم با استفاده از روش‌ها، ابزارهای جدید و برنامه‌ریزی برنامه‌های مناسب و جذابی را تولید کنیم. اگر منظور از برنامه‌ریزی فعالیت‌های فرهنگی، تنظیم این فعالیت‌ها در یک دوره‌ی زمانی مشخص باشد، نه تنها موجب شفافیت در اهداف، پیش‌بینی آینده و پرهیز از روزمرگی می‌شود؛ بلکه موجب بهره‌گیری بهتر از فرصت‌ها و کسب آمادگی‌های لازم برای مقابله با تهدیدهای احتمالی هم خواهد شد. در این کتاب با تعاریف، انواع و اهمیت برنامه‌ریزی در  تشکل‌های تشکل های فرهنگی آشنا می‌شویم.

اصطلاح فعالیت‌های فرهنگی از دو واژه‌ی «فعالیت» و «فرهنگ» تشکیل شده است. فهم دقیق معنای این دو اصطلاح مستلزم فهم دقیق فعالیت، فرهنگ و البته برنامه‌های فرهنگی خواهد بود.
برنامه‌ریزی فرهنگی نیز، فرآیند تعیین مأموریت و اهداف تشکل فرهنگی، ترسیم خط‌‌مشی‌ها و راهبردها (پیش‌بینی آینده)، تصمیم‌گیری برای طراحی، تأمین منابع، اجرا و ارزشیابی برنامه‌های فرهنگی (تنظیم سلسله فعالیت‌ها) در طی یک دوره‌ی زمانی مشخص است.
ما در این اثر در دو بخش عمده‌ی «آشنایی با فعالیت‌های فرهنگی» و «برنامه‌ریزی در تشکل‌های فرهنگی» به تبیین و بررسی این موضوعات پرداخته‌ایم.

گزیده‌ای از متن کتاب:

هر برنامه‌ریزی برای تحقق یک یا چند هدف انجام می‌شود. هرچه اهداف در برنامه‌ریزی‌ها دقیق‌تر ترسیم شود فرآیند رسیدن به آن‌ها و ارزیابی و کنترل میزان دسترسی راحت‌تر و علمی‌تر انجام می‌گیرد. این هدف در هر یک از سطوح فردی، تشکلی، سازمانی و اجتماعی ویژگی‌های مخصوص به خود را اتخاذ می‌کند، اما مجموعه‌ای از ویژگی‌های عمومی و مشترک نیز دارد.


تولید شده در موسسه خدمات مشاوره ای جوانان وپژوهشهای اجتماعی آستان قدس رضوی

قیمت: 22,000 ریال خرید این محصول
برچسب ها : برنامه‌ریزی فعالیت‌های فرهنگی در , فعالان فرهنگی

تبلیغات

نظرات

تا کنون هیچ نظری درباره این محصول ثبت نگردیده است.
ارسال نظر

پیگیری سفارش

برای پیگیری مرسولات و سفارشات شناسه سفارش خود را وارد کنید

تبلیغات

امکانات سایت

????? ????? ?? ????? ????