آشنایی با برنامه‌ریزی فرهنگی

آشنایی با برنامه‌ریزی فرهنگی

رشد فرهنگی هر جامعه به اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های مؤثر نیاز دارد. این برنامه‌ها زمانی تأثیرگذار خواهد بود که تمامی فعالیت‌ها و تلاش‌ها برای رسیدن به هدف‌های مشترک فرهنگی تنظیم و جهت‌دهی شوند. به همین علت برنامه‌ریزی مهم‌ترین وظیفه‌ی مدیریت فرهنگی است. این کتاب با تمرکز بر فرهنگ، مدل‌های مختلف برنامه‌ریزی‌‌فرهنگی، اجرای این برنامه‌ها مخاطب خود را با بایدها و نبایدهای برنامه‌ریزی فرهنگی آشنا می‌کنند.
علاوه بر این استفاده از فرمها، جدول‌ها و نمودارهای مختلف و توضیح دادن مفاهیم و اصطلاحات حوزه‌ی برنامه‌ریزی فرهنگی در این کتاب ارزش علمی آن را بیشتر کرده است.

از آن‌جا که برنامه‌ریزی در زمینه‌های گوناگون، کاربردهای متفاوت دارد، باید برای هر زمینه، رویکردی متناسب با آن داشت. عرصه‌ی فرهنگ به دلیل سروکار داشتن با نگرش‌ها و ارزش‌های گوناگون و در نتیجه عدم قطعیت در پیش‌بینی‌ها و دیدگاه، رویکرد خاصی را برای برنامه‌ریزی می‌طلبد که برنامه‌ریزی فرهنگی نامیده می‌شود.
تبیین رویکردهای خاص برنامه‌ریزی در عرصه‌ی فرهنگی، موضوع اصلی این کتاب را تشکیل می‌دهد.

گزیده‌ای از متن کتاب:
دیدگاه برنامه‌ریزی چارچوب‌ساز که مدت‌هاست از ابعاد برنامه‌ریزی بوده، در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است. طرح‌های جامع یا برنامه‌های راهبردی از این زاویه تدوین می‌شوند. اساس کار در این دیدگاه رسیدن به یک یا چند ابر سیاست برای هر وضعیت مشکل‌دار است.

قیمت: 25,000 ریال خرید این محصول
برچسب ها : آشنایی با برنامه‌ریزی فرهنگی , قعالان فرهنگی

تبلیغات

نظرات

تا کنون هیچ نظری درباره این محصول ثبت نگردیده است.
ارسال نظر

پیگیری سفارش

برای پیگیری مرسولات و سفارشات شناسه سفارش خود را وارد کنید

تبلیغات

امکانات سایت

????? ????? ?? ????? ????